Sjukhusbråk och grillning

Nu har vi handlat inför midsommar. Skönt.
Vi kommer bli ungefär 30 personer hemma hos mig. Hoppas på sol, men det lutar åt regn. Det är så typiskt. Sol dagen innan, sol dagen efter, men ändå det där jävla regnet. Egentligen spelar det väl inte så stor roll - det blir bara så otroligt trångt hemma om vi måste vara inomhus!

Jag har förutom det, dragit igång värsta cirkusen på sjukhuset. Ledningen är upprörd, avdelningarna slåss och jag står i hörnet och skrattar. Nästan åtminstone. Kaj, min doktor, ringde idag och var sur på mig för att jag fått hela sjukhuset att bli arga på varann, men det är väl inte mitt fel? Han tyckte jag överdrev eftersom jag inte har ont just nu (Jag äter kortison vilket tar bort smärtan för några veckor-samt gör mig till Hungerkungen dygnet runt)

För att göra en lång historia ganska kort:
Jag fick tid hos käkkirurgen den 1 juni för att äntligen efter ett halvårs smärtor kunna öppna munnen. Min käkled har helt vuxit ihop, typ. Reumatismen har fått den att stelna såpass att jag inte kan gapa för att få in en gaffel, vilket säger sig självt att det är nästan omöjligt att äta - ännu värre att bita ihop.
Jag åkte från jobbet och kom dit, betalade och satte mig och väntade. De ropade in mig, jag satte mig och fick höra
-"De har skickat dig fel. Du ska inte till den här avdelningen."
-"Okej...?"
-"Vi kan inte göra nåt. Det här är verkligen inte första gången reumatologkliniken skickar sina remisser fel."

(Bör tilläggas att när de får min remiss är det DE som godkänner och skickar en kallelse till mig. Om den kommit fel, är det deras jobb att sen skicka den rätt innan kallelsen går ut.)
-"Okej...?"
-"Men jag skickar en ny remiss åt dig nu"
-"Okej? Men jag har jätteont så isåfall hoppas jag det går fort"
-"Du kommer inte få en tid förrän allra tidigast september"

Jag sitter kvar på britsen som en frågetecken. Såsmåningom fattar jag att de vill att jag ska gå och börjar ta på mig jackan.
-"Jo, sen var det det här med betalningen...."
Hon tycker med andra ord att jag ska betala fullt pris på 300 kr för att ha åkt från jobbet, kommit dit och fått höra att de gjort fel. Utan att de ens tittat på mig.

Ett par dagar senare skickade jag ett mycket argt mail till reumatologen, som sedan vidarebefordrades till sjukhusledningen och nu är karusellen igång. Länge leve tjuriga Johanna!
För att citera Grynet:
Ta ingen skit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback